2012. június 26., kedd

TÁGRA ZÁRT SZEMEK




TÁGRA ZÁRT SZEMEK

AZ A TITOKZATOS MAGYAR

olaj-gránit, pozdorja, farost, vegyes
145 x 63,5 cm
2012.
5429/12.

(Sandor Szavost a magyar férfi filmbeli neve – a képen pedig Somogyi Sándor tágra zárt
szemű arcának részlete – maszkja – látható. A film eredeti címe: EYES WIDE SHUT.)

A hasonló című filmet 2011-ben láttam, s az egész film tele volt számomra rejtélyes
dolgokkal, képekkel, szimbólumokkal. Ez a mű lett a negyedik profetikus alkotásom, melyben
az Új Világrend bontakozik ki. A négy profetikus művem: 1., Üzenet egy Dali-kép hatására
(1993.), 2., De labore solis – Napfogyatkozás (2005.), A mamrei jelenés (2010.), Tágra zárt
szemek (2012.). Nem véletlen, hogy ez a mű 2012-ben készült el. A téma csak másodlagosan
szól az erotikáról és a rejtett szexuális vágyakról, bár a mű közepén látható óriási vulva –
mely a táblát igazi lyukként szakítja át – mégiscsak erre utal.
A kompozíció akkor kezdődött, amikor kidobott dolgozóasztalom lapját megláttam
műhelyemben. A rajta lévő ábrák kezdték körvonalazni ezt a nagyon mély értelmű, rejtett
és teljesen időszerű témát: az Új Világrendet. Találtam egy szabadkőműves szimbólumot, s
amint a körző szárait néztem, megjelent előttem egy hanyatt fekvő nő két lábszára, amint
térdben összeérnek. Alul pedig a szögmérő, s közte a lyuk, az a sokat sejtető lyuk, melyen
keresztül egy új világ jön létre. Legyen ez a Fekete Lyuk, vagy az emberiség legizgalmasabb
lyuka, mely mozgatja a civilizációt: a női nemi szerv. Valóban itt történnek a dolgok, s azon
a szimbólumon ebben a területben egy G betű volt. Nem is kellett több, hogy egyértelműen
tudjam, a szabadkőműves jelkép csak másodlagosan szól körzőről és szögmérőről. Sokkal
mélyebb jelentése van ennek, mégpedig az anya, az anyag, a kreáció anyaga, az óriási NŐ
princípium, az anyakirálynő megjelenítése. Kerestem is egy G húr darabkát, melyet a vulva
közepébe ragasztottam, ezzel szemléltetve a legmagasabb izgalom pontját, amint aki igazán
örömet akar szerezni a nőnek, ezen a G ponton, mint G húron játsza el minden rejtett,
tudatalatti és mély szerelem dalát.
A szögmérő is megváltozott kissé, mivel engem az amerikai Lopakodó repülőgépre
emlékeztet ez a forma. Képpé formálódott lopakodót egy fekete képkeret derékszöge
alkotja, s a gép maga egy fekete doboz a keret belső szögében. Az Omega fekete doboz c.
dalában így szólal meg a ez: „Lezárt haláldoboz velünk forgsz és, ha kell, majd emlékezel.”
Ez a doboz tartalmazza az Új Világrend titkát, mely titkot maga a mű szemlélteti, s azok
számára válik felnyithatóvá, akik spirituálisan beavatottak a dolgok valódi tartalmába, a
titkok rejtekeibe. A fekete napszemüveg erről a titkos rejtélyről szól, mint egy valóságos
mátrix titokzatos olvasatában leledző szempár – a tágra zárt szem. Ehhez kapcsolódik
szorosan a fenti háromszög, az a titokzatos piramis, a szemmel, mely szem körvonala az a
HAL, ami a jelenlegi korunk hal szimbóluma, a kereszténység jelképe, a hal-korszak arany-
kora, amikor Levy életét is bearanyozza saját festészete. Ez a hal előre haladó aranykor
hala, a szellemi és transzcendens ég-víz tengerben, amely már a Vízöntő új korát vetíti
előre. Benne pulzál a mindent látó szem, ahol ismét megjelenik a fekete lyuk, a szembogár
közepében, melyről lassan elvonul a Föld. Ez a lyuk ismét nem más, mint az a gyémántgyűrű,
ami teljes napfogyatkozáskor jelenik meg a nap körül, amikor a Holt úgy takarja el a Napot.
Ez a motívum a Pink Floyd Pulse c. zenei anyagának ábrája, kissé átalakítva, hisz Levy művén
a szembogárban megjelenő apró fehér pöttyök tulajdonképp a középső lyuk felé spirálisan
sodródó ondósejtek, csillókkal mozgó csillagok. Az alsó Lopakodó keretének másik része a
fenti piramis alakja, mely egyben keretezi is az Építményt, az Új Világrend épületét.
Alatta látható transzcendentálisan misztikus és spiritiszta barátom – Schneider Gábor –
eltakart és megjelenő arca, az építészeti habarcs átvitt értelmű és szimbolikus kenetével, s
arca a Vega igézetében elmerülve vizsgálja a Szeretet és Békesség harmóniájának üzenetét.
Gábor még az ezredforduló idején volt egy titkos összejövetelen, melyen vásárolt egy héber
ihletésű plakátot, Énok könyvének kiábrázolását. A plakát felső régiójában található az a
szem, mely az Egész Univerzum Szeme, a teremtő, a mindent látó szem, kékes-lila színű
háttér előtt, a teremtés örök forgatagában. Tulajdonképp ez a szem hasonult át a hal-pulse
szemmé ezen a művemen.
A Tágra zárt szemek c. filmben van egy rejtélyes személy, aki számomra a legtöbbet jelenti
épp az által, hogy rajta fordulnak át a dolgok. Ez a személy nem valamelyik főszereplő,
hanem az a Titokzatos Magyar, az a bizonyos Sandor Szavost. Nagyon különös, hogy épp
magyar emberre ruházták a film, a történet kulcsfontosságú szerepét. Mint tudjuk, egy külső
és belső világ milyen hatalmas, akár ha csak egy szeletét nézzük is bármelyiknek, s hozzá
képest a kulcs amely összeköti, átjárást, nyitást, zárást jelent a két világ között, milyen kicsi,
ugyanakkor milyen fontos. Itt látható, hogy a tágra zártság szimbóluma pont ez a kulcs, a
kulcsfontosságú szereplő, aki elindítja történéseket. Mit jelent mégis az, hogy ez a szereplő
magyar?
Mint ismeretes, Levy profetikus művein maga Levy is vezetve van egy médiumhoz hasonlóan,
tehát sok-sok részlet csak úgy, spontán kerül a képekre, így ezen az alkotáson Somogyi
Sándor arc-maszkja. Különös véletlen, hogy a filmbeli szereplő is Sándor. Sanyi egy
alkoholista ismerősöm, aki itt az Új Világrend megtestesítőjeként saját illuminált arcának
bőre mögé bújik, itt próbálja tágra zárni, vagy szűkre nyitni szemeit, s így elénk tárni életének
megfeneklett állomását, a nő-princípium különleges megértésnek gondolatait.

Mindez azon a munkapadon készült el, melyet gondos és precíz agyak az emberi kreáció
eszközeivel terveztek meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Arra kérlek, legyél udvarias a blog olvasók miatt. Köszönöm! ifj.Bárándi Imre